Sunday, July 13, 2008

duminica

Sunt mahnita.

A trecut aproape un an de cand am inceput cu noul regim absolutist de abstinenta televizuala. La inceput a fost un proces involuntar si lent, in care din cand in cand ma mai gaseam sevrand dupa o duminica lenesa, petrecuta in stadiul de leguma fiarta pregatita sa sara in supa a doua zi dimineata, uitandu-ma la cate-un sitcom fara nume din NY. Nu stiu de ce mi-am imaginat ca daca filmele de pe PROtv sunt tot aceleasi (la propriu - Academia de politie is still on), si lucrurile din perspectiva mea trebuie sa fi ramas exact la fel. E clar ca dupa ce am fost instruita de maestri un an de zile cum si de ce publicitatea e un drog cu un super efect, nu mai pot vedea viata in aceeasi lumina de poza sepia cu marginile arse, unde nu poti distinge fetele oamenilor. Lumea asta e ca un iPhone. Mai mult Phone decat i.
Si iata ca e duminica din nou. Ce sa faca o fata, daca nu sa caute sa-si regaseasca copilaria pierduta in aceeasi casa unde l-a intalnit prima oara pe Seinfeld, daca-mi permiteti aceasta metafora TV. No acuma, ia-o de unde nu-i.
Trecem peste faptul ca nu mai am HBO, tragedia asta o pastrez pentru psihologul meu vanjos pana peste vreo 20 de ani, cand zburam spre Cuba si vom ramane blocati in toaleta jetului meu particular. Cred ca atunci voi avea nevoie de o imbratisare. Trecem si peste toate emisiunile in magyarul pe care nu le-nteleg. Chiar m-as uita la desene cu gaste portocalii care vorbesc cu ursi polari, serios. Trecem si peste vechile slogane cu "Vara asta, distractia e la mare...cautare!!" pentru ca e asa un fel de regula de-a mea, daca vezi corpuri goale si negre care nu urla "Ohhh yeah", ci bolborosesc cuvinte in romana, schimba canalul!! Nu ne intereseaza nici talk soc-urile unde se cauta avocati disparuti, nici emisiunile mondene unde aflam cum sa stai pe pat si sa vorbesti despre relatii esuate, nici macar Kiss tv-ul nu ma mai poate face sa vreau sa cant la piaptan in oglinda ca Jessica Simpson. Norocul meu ca stau in Sibiu si prind aici canalele straine de mega-calitate pe care le-am asteptat toata viata, ca pe americani: PRo7 si RTL. A stai, nu m-as uita la niste nemti vorbind nici daca mi-ar promite S&M cu ei insisi. Ba - poate. Dar asta doar pentru ca I'm easily bought. Bine, hai sa-mi infrunt conditia de pseudointelectuala si sa ma uit la Discovery si la National Geographic. Ca sa nu zic ca nu. [...] Nu. Ma simt ca-ntrun film de Jarmush. Sedata out of my fucking mind.
But wait, Planeteers! All is not lost! Mai sunt reclamele. Una in particular mi-a atras privirea de soim, una sa-mi dovedeasca nevinovatia industriei romanesti de concepte creative pe pita.
In limbajul meu simplist voi reface, pe cat posibil, pasarea asta albastra a anului 2008.
Un avocat citeste testamentul unui nene batran si mort. Aflam ca sotia raposatului, o dulce carne indurerata din aceeasi generatie cu mine, va mosteni doar 1/2 din argintaria lui, pe motivul ca, la randu-i, nici ea nu si-a indeplinit sarcinile de nevasta decat pe jumatate: hainele erau doar pe partea dreapta albe, pe cand cea stanga era mereu murdara. Oi fi eu naiva, dar nu credeti ca ceva nu e in ordine cu masina aia de spalat?! Nu-i bai, tineri neinitiati, doamna Maria e aici!! Inca un eveniment notarial de impartire a averii la care doamna Maria participa cand nu face jogging sau tine o pensiune pe valea Prahovei. Momentul e perfect, suspansul creste, iar faimoasa Maria se ridica de pe scaunul ei, sprintena ca o caprioara, cu toate privirile indreptate inspre HER GIANT FUCKING MOLE de pe fata, care sper ca pentru binele el e patentat. "Nu va faceti griji pentru sufletul mortului, oameni buni, eu am solutia care va salva omenirea! Noroc ca am o punga de 10 kile de BONUX chiar aici, intamplator, pentru ca nu se stie niciodata cand o sa ai nevoie de ea la o citire de testament. Acum o s-o ridic cu o mana si o sa spun tuturor ca nu a fost vina tinerei sotii ca nu spala hainele cum trebuie, ci a apei si mai dure decat nivleul de viata din tarisoara noastra . Am la mine, la fel de intamplator, si un ziar de scandal ce o poate dovedi!" Zi-le Maria. Ai salvat ziua.

Iar la sfarsit sa ne delectam cu un alt el - pe moarte- si o ea - blonda pe tocuri - , care, desi nu au semnat contractul prenuptial, vor sa se asigure ca domnisoara va primi ce ii se cuvine cand mosul moare. Cat de curand. Asa ca Maria salveaza din nou situatia si-i strecoara pe furis O PUNGA DE 10 KILE DE BONUX!!! Sigur nimeni nu o va observa la parastas.

Call me a romantic, dar unde-s altedatile de altadata? Cand duminica era despre Meg Ryan si Tom Hanks care salvau o insula vulcanica in spiritul dragostei, cand Xena si Gabrielle aveau o relatie indoielnica intre prietenie si dragoste salbatica de lesbiene, cand VH1-ul difuza then and now de la Janet Jackson si ma holbam la narile ei incredibil de largi, cand soarele cald de vara ma batea in cap si radeam de Flem and Earl?

Nu-i nimic. Ma agat de speranta. Macar Andreea Balan a scos un nou summer hit si de data asta canta pe engleza. Poate-poate ajunge la American Idol. Break a leg, Andreea. Nunu, break both.

Pan-atunci eu ma uit la Maverick, chiar daca l-am vazut de 99 de ori. 100 e cu noroc.

There's no buiz like the show buiz.

16 comments:

Radu said...

"Legend Of Sailcat"

There's danger out on the nations' roads
They're paved with snakes and flattened toads,
And truckers drive in rigs so big
They can flatten a cow, or a horse, or a manatee
And those who survive are a lucky few,
But there's one brave cat who made it through
And I'm here to tell the tale to you of Sailcat

Sailcat? Sailcat

He was huntin' for mouse to feed his face,
When strange radiation from outer space
Turned him into a super invincible cat
When a truck ran him down with a hideous splat!
Ah, he couldn't be killed, but he still could be squished
And he lay in the passing lane shakin' his fist
Then some kids helped him fly with a flick of the wrist
And that was the birth of Sailcat

Sailcat. Sailcat

He rolled after that truck like a buzz saw unleashed,
And he sliced it in two like a knife through a peach
One truck half took the high road, the other the low
And the message went out on CB radio:
"Breaker, breaker, lookout, watch your back
Be afraid there's a Frisbee-like cat who's a mighty sharp blade."
So the feared and revered reputation was made of Sailcat

Sailcat. Sailcat

Radu said...

^
daca-mi spui de unde e asta te cred ca te uitai la flem and earl

apartamentu' said...

radu, tu te joci cu sentimentele mele.
"wait a second, flem's dad! i thought this was supposed to be a scary story!"
now let me ask you something, you seem like someone who'd know. care era episodul ala in care flem and earl or fost arestati sau asa pt ca aveau nume de fete? nimeni nu poate sa-mi zica!!

Radu said...

Gah, era scurt si la sfarsitu unui episod, nu mai tin minte care. Am impresia ca in "what came first" ala cand face chicken un ou si crede ca e tipa si iese la intalnire cu flem si earl.... da' nu-s sigur.

No' zi-mi ce episod o fost cenzurat si de ce, daca esti tare.

apartamentu' said...

wtf?! episoadele din cow&chicken aveau nume?!

anca

apartamentu' said...

nu stiu cum ii zice, da eu cred ca e ala in care cow joins a pseudonazi group care mananca covoare si aproape e fucked in the ass de unu dintre ei, dar pana la urma supercow saves the day.
your turn. cand apar mom and dad's upper halves si de ce?
am putea sa ne duelam in desene pana la sfarsitul verii. but don't worry, i'm kickin ur ass

apartamentu' said...

Eu m-am uitat ieri pe Duna Tv la fata mosului si fata babei! pe maghiara, evident... :D

apartamentu' said...

...Andra

Radu said...

in episodu ala cand testeaza fotoliu lu tata si raman blocati in el.

Unu mic intai, ca tot esti experta cow and chicken. Io de pe la vreo 14 ani am avut nicku pe net Dead Ghost. De la ce e ?


unu greu, tot cu cenzura. si pe care n-o sa-l gasesti pe google. Ce a fost cenzurat in episodu' din Johnny Bravo, ala cu insula amazoanelor si vulcanu'.

apartamentu' said...

io tin minte ca o deschis chicken usa de la debara din greseala si erau jumatatile lu' mom and dad acolo. si cow o zis "science project".

dead ghost banuiesc ca e de la vreun titlu, pe care nu le stiu oricum, ca eu ma uitam pur si simplu si nu ma interesa f mult cum se numeau. singuru episod pe care-l pot lega de asta e ala de halloween, cand s-or imbracat in mom and dad si or mers trick or treating.

nici nu stiam ca o fost cenzurat ala din johnny bravo. where did u people get ur information when u were kids?!? ca net n-aveam, si cartoon networku nu ne avertiza "ba coaie, vezi ca episodu asta o fost cenzurat". anyway, as avea de unde-alege. de la copia gay a lui tom hanks care zice "welcome to the island of beautiful men. we were just going for a swim. we've got an extra swim suit. care to join us?" la christopher, care avea o pasiune inexplicabila pt don knotts.

de ce are johnny are o legatura puternica cu his blanky?

Radu said...

pai atunci de haloween s-au dus la trick or treat la the red guy care facea un talk show parodie dupa space ghost coast to coast, numa ca nu avea pantaloni si-l chema dead ghost.

si in episodu ala la inceput cand il arunca in vulcan ca virgin sacrifice el spune "wait.. i'm not a virgin"

si dup-aia au modificat de spune "yeah.. whatever"

complet stupid.

Si paturica lui e paturica lui de cand era mic si de-aia e atasat de ea. nu mai tin minte clar alte motive...

cristina said...

does love hurt? zbang.
auuuu. is that a yes?

Radu said...

que?

cristina said...

citam din johnny si o gagica buna care facea o emisiune despre dragoste. si care-l bate la sfarsit. concluzia e ca love hurts.

Radu said...

doare numa daca nu e lubrifiata destul

cristina said...

incearca tu sa convingi o fata de 15 ani ca ai dreptate